Jacob Nordström har spilt en viktig rolle i utviklings- og designprosesser i omlag 60 store aviser og fagmedier rundt omkring i Norden siden tidlig på 2000-tallet. 14. januar kommer han til Fagpressen og innleder om hvor viktig det er å bygge fagmediets tydelige uttrykk i alle redaksjonelle kanaler.
Jacob mener at mediets design skal være den beste representanten for mediet. Både papirutgaven, den digitale utgaven, sosiale plattformer – og mediets egne arrangementer/events – bør ha det samme uttrykket.
Jacob Nordström har spilt en viktig rolle i utviklings- og designprosesser i omlag 60 store aviser og fagmedier rundt omkring i Norden siden tidlig på 2000-tallet. 14. januar kommer han til Fagpressen og innleder om hvor viktig det er å bygge fagmediets tydelige uttrykk i alle redaksjonelle kanaler.
Det du får med deg fra dette foredraget, er:
1. Forstå verdien av å dyrke og bruke ett varemerke.
2. Hvilke utfordringer må man tåle?
3. Hvordan går du fram for å lykkes?
Kursholder er designer Jacob Nordström (bildet). Blant Fagpressens medlemmer har Jacob satt sitt avtrykk på:
Khrono.no, Forskning.no, Universitetsavisa.no, Politiforum og Kommunal Rapport.
Prosjekter som snart nylanseres er:
faktisk.no, Forsvarets forum og Advokatbladet.
Hjemme i Sverige har han blant annet jobbet med Bonniers (Dagens Industri), Nyteknik og Sydsvenskan. I Norge har han jobbet med avisene Nationen og Stavanger Aftenblad.
I dag samarbeider Jacob tett med Labrador CMS og tilbyr kunder designhjelp av alle slag.