– Vi har testet Fagpressen-ID hos et titall av Fagpressens medlemmer . Vi ser at det fungerer godt, og gjør publisistene mer attraktive hos de digitale annonsørene, sier adm. direktør Per Brikt Olsen og inviterer til to frokostmøter med gode tilbud.
Fagpressen har jobbet grundig med en ny type identifiseringsløsning for medlemmene. Nå er løsningen, som kalles Fagpressen-ID, testet hos et titall medlemmer.
– Løsningen fungerer godt, og nå inviterer vi våre øvrige medlemmer til å være med i løsningen, sier Per Brikt Olsen.
Fagpressen tilbyr alle medlemmer som publiserer digitalt, en moderne og framtidsrettet identifiseringsløsning som forteller hvem leseren er. Poenget med å vite det, er både å kunne utvikle og målrette journalistikken, og å kunne selge mer annonser digitalt.
– De to siste årene har vi måttet konstatere at Fagpressen taper markedsandeler digitalt – til tross for sterk økning i den digitale publiseringen. Derfor er det på høy tid at vi sammen finner en god løsning for leseridentifisering, sier Olsen og fortsetter:
– Det er viktig å harmonisere teknologier på de digitale plattformene. I tillegg til det opplagte målet om at man i størst mulig grad bør bruke samme eller mest mulig likt publiseringssystem og annonseløsning, mener Fagpressen at det vil gjøre kanalen sterkere dersom vi har samme teknologi på disse områdene:
– trafikkmåling
– samtykkehåndtering
– ID-løsning
– datainnsamling
For de aller fleste medlemmene vil det være enkelt å bli med på den felles satsingen. Det gjelder enten du er stor eller liten.
Kom på frokostmøte 8. mai eller 15. mai i Pressens hus, og hør på hva Fagpressen nå har å tilby dere!